


Etter en byråkonkurranse der fem aktører var invitert til å gi et tilbud, har Nyhavna i dag inngått en rammeavtale med HK Reklamebyrå.
Lene Fjellstad, leder for marked og kommunikasjon i Nyhavna Utvikling AS, sier hun er glad for å få med HK på laget i det Nyhavna etter hvert går inn i en ny fase med utbyggingen av Transittkaia. – Nå starter for alvor forberedelsene til salg av de første boligene. Samtidig favner omformingen av Nyhavna mye mer enn bare nybygg, og berører mange mennesker som på ulike måter har en tilknytning til stedet.
Vi skal ivareta og videreutvikle kulturlivet, rehabilitere og skape aktivitet i de mange byggene fra 2. verdenskrig, anlegge store friareal for byens befolkning og legge til rette for et sterkt havteknologimiljø, for å nevne noe. HK har gjennom mange år vist at de er et byrå med solid og bred kompetanse. Jeg er derfor trygg på at de er godt rustet for å håndtere et komplekst prosjekt som Nyhavna er, og vil bidra sterkt med sitt fagfelt i arbeidet med å skape en sentrumsbydel trondheimere kan være stolte av, sier Fjellstad.
Dag Berg, partner i HK Huset, sier de er stolte. – Vi gleder oss til å jobbe sammen med Nyhavna Utvikling i dette ambisiøse byutviklingsprosjektet som allerede har skapt stort engasjement i Trondheim. Å få bidra til å forme og markedsføre Trondheims – og kanskje Norges – største byutviklingsprosjekt, er en ære. Vi har satt sammen et tverrfaglig team som kombinerer teknologi, kreativitet, strategi, design og taktisk gjennomføring for å sikre solide resultater. Nå ser vi frem til å ta fatt på et prosjekt som vil ha stor betydning for Trondheims befolkning, fremtidige beboere og besøkende – og ikke minst for oss i HK Huset.
Rammeavtalen har en varighet på 2 år, med opsjon på ytterligere to år, og omfatter blant annet nye nettsider, grafiske tjenester og generell rådgiving.